ساخت و بهینه سازی سایت

طراحی وبسایت و سئو سایت

ساخت و بهینه سازی سایت

طراحی وبسایت و سئو سایت

شرکت ساخت سایت پیشرو در زمینه طراحی وبسایت و بهینه سازی سایت میتواند افزایش رتبه وبسایت شما را پس از طراحی با جادوی سئو و بهینه سازی خود تضمین کند.
همچنین این شرکت دارای خدمات پس از فروش میباشد که میتوانید زمانی که رتبه وبسایت شما کاهش یافت و سئو وبسایت دچار مشکل شد از این عزیزان کمک بخواهید و دوباره بهینه سازی وبسایت خود را از سر بگیرید تا در نتایج اولیه سرپ گوگل بصورت زنده و فعال رقابت کنید.

  • ۰
  • ۰

سئو

تاریخچه SEO و بهینه سازی سایت؟


همانطور که گفته شد، هر کدام از موتورهای جستجو دنبال الگوریتمی بودند که بتوانند وب سایت ها را به بهترین شکل رتبه بندی کنند.این استراتژی  موتورهای جستجو درست از سال 1990 آغاز شد.

 

تاریخچه سئو
 

برای مثال در سال 1988 اولین الگوریتم گوگل آغاز به کار کرد و در سال های اخیر، این موتور جستجوی قدرتمند از الگوریتم پاندا استفاده می‌کند. این الگوریتم ها پیوسته در حال بروزرسانی بوده و با حدود 200 معیار از جمله کپی نبودن یک وب سایت، پیوند محدود و … وب سایت را رتبه بندی می کنند.

برای سئو وبسایت در اصفهان  <--------- کلیک کنید

  

روش های سئو در سال 2022


1. گرفتن بک لینک Backlink


یکی از روش های سئو، گرفتن بک لینک است. عده ای سعی می کنند با Backlink گرفتن از هر وب سایتی، رتبه خود را افزایش دهند ولی این شیوه را می توان نوعی سئو کلاه سیاه دانست. گرفتن Backlink زمانی اعتبار دارد که از وب سایت های معتبر و مرتبط با سایت شما گرفته شود و این امر زمانی محقق خواهد شد که شما محتوای خوب و ارزشمند را به اشتراک بگذارید. در این مقاله با بهترین روش های لینک بیلدینگ آشنا شوید.

 

2. چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید


یکی از ترفند های سئو سایت اصفهان، رعایت چگالی کلمات کلیدی است. همانطور که می دانید کلمات کلیدی، کلماتی هستند که توسط کاربران بیشترین جستجو را دارند. حال این کلمات کلیدی باید در تمام محتوای شما به صورت یکنواخت و متعادل استفاده شده باشد، از طرفی نباید در استفاده کردن از آنها زیاده روی کنید؛ چرا که با این کار بار معنایی آن را کاهش داده اید و در الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، این کار به عنوان اسپم شناخته شده و سایت شما سئو نخواهد شد. 

اما چگالی کلمات کلیدی چقدر باشد؟ با توجه به نظر بسیاری از سئوکاران حرفه ای، بهتر است چگالی کلمات کلیدی یک محتوا بین 1 تا 3 درصد باشد و اگر بیشتر از این استفاده شود، گوگل صفحه مورد نظر را اسپم شناسایی می کند.

برای اینکه بدانید چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنید؟ این بخش را مطالعه کنید.  

 

3. محتوا استاندارد و سئو شده


یکی از اصلی ترین روش های سئو، تولید محتوای سئو شده است. هر چقدر میانگین ماندن بازدیدکنندگان در سایت شما بیشتر باشد، رتبه شما نیز بالاتر خواهد بود. به اشتراک گذاشتن یک محتوا خوب می تواند در این زمینه موثر باشد. متن را نه برای گوگل بلکه برای کاربران هدف خود بنویسید. خود را به جای کاربران قرار دهید و نیاز اصلی آنها را در محتوای خود پاسخ بدهید.

انگار در حال مشاوره یک موضوع تخصصی به یکی از دوستان و آشنایان خود هستید. پس برای کاربران خود ارزش قائل باشید و صفر تا صد آن را توضیح بدهید. شما می توانید در محتوای " سئو سایت فروشگاهی " تمامی تکنیک های لازم برای سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی را یاد بگیرید.

 

چک لیست تحقیق کلمه کلیدی:

  1. با استفاده از google keyword planner کلمات پر جستجو را پیدا کنید
  2. با استفاده از Alexa قسمت Keyword Gap رقبای خود را پیدا کنید
  3. با کمک استفاده از سرچ کنسول نقاط ضعف محتوای سایت خود را پیدا کنید.
  4. توسط Google Trends  تعداد جستجو کلمات را با هم مقایسه کنید
  5. با keyword Tool کلمات لانگ تیل را پیدا کنید
  6. به طور دستی کلمات را در گوگل جستجو کنید و اگر محتوایی در آن زمینه ندارید، آن را بنویسید
  7. کلماتی که کانسپت مشابهی ندارند را از هم جدا کنید
  8. از بخش searches related to کلمات مرتبط بیشتری را پیدا کنید
  9. یک فایل Excel برای کلماتی که استخراج کرده اید، بسازید
     

4. بروز رسانی محتوای سایت


تولید محتوا یکی از راه های سئو تضمینی سایت است؛ اما محتوایی که امروز تولید می کنید، حتی اگر موفق به کسب رتبه اول نتایج گوگل شود، پس از مدتی در صورتی که بروز رسانی نشود، جایگاه خود را از دست می دهد. بنابراین شما باید در بازه زمانی های مشخص، محتواهای خود را بروز کنید. بروز رسانی محتواهای سایت از اصلی ترین ترفند های سئو سایت می باشد.

 

برای بروزرسانی و ویرایش محتوا باید نکاتی را رعایت کنید که در اینجا ما چندتا از آنها اشاره می کنیم:

ساختار محتوا را اصلاح کنید
در ابتدا توجه کنید که آیا در محتوا به نیازهای مخاطب پاسخ داده اید؟ آیا این محتوا مخاطب را به خود جذب می کند؟

مطمئن شوید هدف محتوا را در ابتدا بیان کرده باشید.

باید مخاطب را به هدفی که در تیتر بیان کرده اید برسانید.

پراکنده صحبت نکنید!
در محتوا باید به سمت هدفی که در تیتر بیان کرده اید قدم بردارید، برای مثال اگر درباره شیرینی پزی محتوا تولید میکنید نباید به تاریخچه تولید شیرینی بپردازید!

محتوا باید روان باشد
محتوا را تا جایی که می توانید به صورت روان ویرایش کنید. از تکرار کلمات غیرضروری و به کاربردن اصطلاحات تخصصی، کلمات سخت و جمله بندی های نامناسب بپرهیزید.

بین پاراگراف ها به مخاطب استراحت بدهید
اگر بین پاراگراف ها از تیتر یا تصویر استفاده نکنید، مخاطب خسته می شود و نمی تواند به خواندن ادامه بدهد، همچنین تشخیص ارتباط بین پاراگراف ها سخت خواهد شد.

آموزش تکنیک های سئو

 

 چک لیست بروزرسانی سئو محتوا:

محتواهای بدون عنوان یا عنوان های کوتاه را پیدا کنید
محتواهای بدون متا دیسکریپشن یا کوتاه را پیدا کنید
محتواها و متاتگ های صفحات را ارتقا دهید
عکس ها را بهینه سازی کنید
لینک های داخلی را بهینه سازی کنید(مخصوصا برای صفحات مهم)
صفحات بدون لینک داخلی سایت خود را پیدا کنید
 

5. واکنش گرایی وب سایت و بررسی ui و ux


 یعنی یک وب سایت علاوه بر اینکه برای صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ طراحی شده باشد، بتواند در گوشی همراه نیز با کیفیت خوب نمایش داده شود.

 

6. شناختن کامل مخاطب هدف و ارائه مطالب تخصصی


یکی دیگر از تکنیک‌های سئو، شناخت مخاطب سایت و نیازهای آنان است. با راه اندازی یک وبلاگ برای سایت خود، بخشی را برای بالابردن اطلاعات کاربران خود اختصاص دهید. برای آموزش به کاربران خود دست و دلباز باشید.

 

7. اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی معتبر


یکی دیگر از روش های سئو سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. برنامه ای برای اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی خود داشته باشید، فالورهای واقعی جذب کنید و در شبکه های اجتماعی خود بدرخشید.

 آموزش تکنیک های سئو


8. استفاده از ویدیو در سایت و جلب رضایت کاربر


از ویدئو های مختلف در سایت خود استفاده کنید. این کار سبب ماندگاری بیشتر کاربر در سایت می شود و در نتیجه تاثیر مثبتی در سئو سایت شما می گذارد. بارگذاری ویدئو در سایت های فروشگاهی اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که می توانید آموزش استفاده از محصول، تیزر تبلیغاتی برای معرفی یک محصول و ... را آماده کرده و در سایت قرار دهید.

 

9. بهینه سازی تصاویر


بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از تکنیک‌های سئو سایت است. به طور میانگین تصاویر، ۲۰٪ از سایت شما را تشکیل می دهند. در نتیجه بهینه سازی تصاویر می تواند تاثیر قابل توجهی روی سرعت سایت شما داشته باشد. همان طور که میدانید سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی در گوگل است و برای سئو بسیار اهمیت دارد. بهترین ابزارها برای بهینه سازی تصاویر را به صورت کامل در مقاله بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر به شما معرفی کردیم.

 

 شما می توانید با کمک چک لیست سئو تصاویر که در ادامه آنها را گفته ایم، تصاویر خود را بهینه کنید:

برای نام تصاویر از کلمات کلیدی استفاده کنید
استفاده از متن Alt
از عکس های متنوع استفاده کنید (اسکرین شات، فلوچارت، اینفوگرافی و … )
از تصاویر مفهومی بجای تزئینی استفاده کنید ( اینفوگرافیک)
از Lazy Load استفاده کنید
اصول سایز و اندازه تصاویر را رعایت کنید (CLS)
نقشه سایت تصاویر را فعال سازی کنید
از تصاویر کپی استفاده نکنید
از لوگو سایت روی عکس استفاده کنید
 روش های سئو سایت
10. پیگیری خطاهای سرچ کنسول گوگل 
لازم است که بصورت مداوم سرچ کنسول سایت خود را چک کنید. توجه ویژه ای به گزارشات و خطاهایی که از سمت گوگل در سرچ کنسول داده می شود داشته باشید. با یادگیری کامل سرچ کنسول میتوانید قبل از اعمال جریمه و یا افت در سایت خود مشکل را برطرف سازید. یکی ازتکنیک های ساده و کاربردی دیگر سئو فعالسازی گواهی SSL بر روی وب سایت شما است. برای یادگیری بیشتر این تکنیک به مطلب زیر می توانید مراجعه کنید. 

 

بیشتر بخوانید: تاثیر SSL در سئو سایت فروشگاهی

 

11. نرخ کلیلک (CRT) را بهبود ببخشید


نرخ کلیک یا همان CRT به شما نشان می دهد که روزانه چند نفر روی سایت شما کلیک می کنند. نرخ کلیک برای گوگل اهمیت فراوانی دارد و روی سئو بسیار تاثیرگذار است. یکی از روش های سئو سایت، انجام اقداماتی برای بهبود نرخ کلیک سایت است. در ادامه برخی از این تکنیک ها را بیان کرده ایم:

کلمه کلیدی را در تیتر به کار ببرید.
طول تیتر و توضیحات محتوا (Description) نباید خیلی طولانی باشد!
به مواردی بپردازید که شما را از سایر سایت ها متمایز کند.
همچنین شما می توانید نکات و تکنیک های بیشتری را در مطلب " نرخ کلیک چیست؟ " مطالعه کنید.

 

12. تاثیر اسکیما در سئو


اسکیما یک زبان نشانه گذاری است که به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا راحتتر اطلاعات و داده های سایت را درک کنند. اسکیما گذاری یکی از تکنیک‌های سئو برای بهبود رتبه سایت است. در واقع اسکیما آنقدر اهمیت دارد که می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج اولیه گوگل نمایش داده شود.

تصاویر، پرسش و پاسخ، فیلم و... را می توانید در قالب اسکیما به موتورهای جستجو نشان دهید. البته لازم نیست تمام داده های سایتتان را در این قالب نشان دهید، اما هرچه نشانه گذاری های اسکیما بیشتر باشد رتبه سایت شما نیز افرایش خواهد یافت. در محتوای اسکیما چیست؟ بصورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم. اگر می خواهید با یک تغییر کوچک رتبه سایتتان جابجا شود، این محتوا را حتما مطالعه کنید.

 

13. سرعت سایت را بهینه کنید


تکنیک های سئو
یکی از معیارهای مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها، سرعت لود شدن سایت ها است. قطعا هیچ بازدیدکننده ای علاقه ندارد که مدت زیادی را برای لود شدن صفحات سایت منتظر بماند و اگر کمی انتظار بکشد، ترجیح میدهد سایت را ببندد و به سایت سریع تری مراجعه کند.

کند بودن سایت می تواند میزان بازدید سایت و نرخ کلیک را به شدت کاهش دهد. طبق تحقیق انجام شده توسط آمازون، هر 100میلی ثانیه تاخیر در لود سایت می تواند 1 درصد از میزان فروش را کاهش دهد. گوگل نیز اعلام کرده است، میزان ماندن کاربران در سایتی که کمتر از 5 ثانیه لود می شود، 70 درصد بیشتر از ماندگاری کاربران در سایتی است که در 19 ثانیه باز می شود. با توجه به آنچه گفته شد، افزایش سرعت سایت وردپرس می تواند نقش موثری در جذب کاربر و بهبود سئو سایت داشته باشد.

 

14. به سئو خارجی سایتتان اهمیت بدهید


از دیگر تکنیک‌های سئو برای بهبود رتبه سایت می توان به سئو خارجی سایت اشاره کرد:

صفحاتی که نیاز به بک لینک دارند را پیدا کنید
رقبای خود را آنالیز کنید و فرصت های لینک سازی را پیدا کنید
برنامه منظمی برای لینک سازی تهیه کنید
از ساخت لینک های اسپم پرهیز کنید
لینک های اسپم قبلی را Disavow کنید
رپورتاژ های مناسب برای سایت خود خریداری کنید
برند منشن بدون لینک بسازید
سوشیالسوشال سیگنال فراموش نکنید
 

15. سئو محلی  (local seo)


در دنیای سئو تکنیکی به نام سئو محلی یا لوکال سئو وجود دارد. در صورتی که این نوع سئو را در سایتتان پیاده سازی کنید، عملا در نتایج جستجو مخاطبانی که در منطقه شما به دنبال کسب و کاری مانند شما هستند، بیشتر دیده می شوید. 

  

16. از برچسب استفاده نکنید


اگر مدتی با سایت های وردپرسی کار کرده باشید، احتمالا با برچسب آشنایی دارید. یکی از رایج ترین اشتباهات در ترفندهای سئو سایت فروشگاهی، استفاده اشتباه از برچسب ها است. در صورتی که با نحوه استفاده از برچسب آشنایی ندارید، از آن ها استفاده نکنید. چرا که با این کار صفحات زامبی برای سایتتان ایجاد کرده اید. در مطلب " زامبی پیج چیست؟ " درباره نحوه ایجاد این صفحات و از بین بردن آنها صحبت کرده ایم.

 

17. استفاده از کلمه کلیدی در URL


بهتر است در آدرس (URL) سایت از کلمه کلیدی مرتبط با محتوای خود استفاده کنید. اینگونه گوگل متوجه موضوع صفحه شما می شود. بهینه سازی آدرس صفحات یکی دیگر از روش های بهبود سئوی سایت است.

 

18. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مرورگر


یکی دیگر از ضروری ترین ترفندهای سئو، به کاربردن کلمات کلیدی در عنوان مرورگر یا (meta title) است. عنوان مرورگر همان متنی است که کاربر با خواندنش متوجه موضوع محتوای شما می شود. تا حد امکان از کلمه کلیدی در ابتدای متا تایتل استفاده کنید.

 

19. استفاده از کلمه کلیدی در متا دیسکریپشن


متا دیسکریپشن زیر عنوان مرورگر قرار می گیرد و خلاصه ای از مطلب شما به کاربران ارائه می دهد. کاربران با خواندن توضیحات متا جذب صفحه شما می شوند. بنابراین بهتر است از کلمه کلیدی یا مفهوم کلیدی در آن استفاده کنید.

 

20. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول


از کلمه کلیدی و مفهوم آن در 150 یا 200 کاراکتر پاراگراف اول محتوا، یک بار استفاده کنید. اینگونه کاربر مطمئن می شود به صفحه درستی مراجعه کرده و تا انتهای مطلب را دنبال می کند. این کار یکی از تکنیک های سئو سایت است.

 

21. استفاده از مفاهیم کلیدی و کلمات LSI


تکرار یک کلمه کلیدی در کل محتوای صفحه خسته کننده است. همچنین باعث کیورد استافینگ می شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از مفهوم کلیدی یا کلمات LSI در طول محتوا استفاده کنید. اگر اطلاعات دقیقی در مورد کیورد استافینگ ندارید، مطلب " کیورد استافینگ چیست؟ " را حتما مطالعه کنید.

 اهمیت سئو


سئو یک وب سایت چه اهمیت و کاربردی دارد؟


 طبق تحقیقات به دست آمده روزانه سه ونیم میلیون جستجو در گوگل انجام می شود؛ از همین آمار به ظاهر ساده می توان دریافت که داشتن یک رتبه خوب در این جستجو ها چه تاثیری در کسب و کار ما دارد.

 

چندین سال پیش، برای بهتر دیده شدن  یک وب سایت تنها از تبلیغات استفاده می کردند؛ ولی امروزه با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو این روش دیگر پاسخگو نیست؛ بنابراین ارائه محتوای کامل تر و مطابق الگوریتم های به روز موتورهای جستجو در کسب رتبه بالاتر جایگزین ترفندهای قدیمی شده است. استفاده از تکنیک های سئو میتواند در افزایش ترافیک سایت شما ، اعتماد بازدید کنندگان، حفظ رتبه وب سایت و  اعتبار آن موثر باشد.

  

تفاوت میان سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه؟


سئو کلاه سفید، در واقع شامل هر نوع روشی است که برای بهبود یک وب سایت، بدون تخلف و طبق اصول موتورهای  جستجو استفاده شود ؛درحالیکه سئو کلاه سیاه تکنیک هایی است که نباید از آن استفاده شود وبا اینکه  در ابتدا سبب ارتقا رتبه ی یک وب سایت می شود ولی با توجه به هوشمند بودن موتورهای جستجو،این حیله به سرعت شناسایی شده و در بهترین حالت، وب سایت یک جریمه اساسی می شود و اگر بد شانس باشید، به طور هوشمند وب سایت شما از نتایج جستجو گوگل خارج می شود. امروزه اکثر کاربران اینترنت از سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند که  نسبت به سئو کلاه سیاه خطر کمتری دارد.

 

  1. چک لیست سئو پایه:
  2. نصب گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز
  3. نصب گوگل آنالیتیکس
  4. نصب پلاگین رنک مث برای سایت های وردپرسی
  5. ساخت و ثبت یک سایت مپ
  6. ساخت فایل Robots.txt
  7. از قابل ایندکس بودن سایت خود مطمئن شوید
  8. یک برنامه ریزی مناسب برای حداقل 6 ماه آینده خود داشته باشید
     

ویژگی یک محتوای سئو شده چیست؟


محتوایی که غلط املایی نداشته باشد.
با طرح سوال و یا استفاده از جملاتی مانند: همراه ما باشید تا...، خواننده را با خود همراه کنید.
خلاقیت در محتوا و ایجاد احساسات مختلف در کاربر مانند: هیجان ، امید، غم و … 
تیتر اصلی را در قالب H1 و زیر تیتر ها با H2 و H3 و... به ترتیب اولویت بنویسیم.
استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل (برای یافتن کلمات کلیدی میتوانید به سایت.www.keywordtool.io مراجعه کنید.)
استفاده از تصاویر جذاب و با رنگ بندی متناسب با موضوع محتوا و رنگ قالب سایت.
بهینه سازی تصاویر، فشرده سازی و برچسب گذاری تصویر با تگ alt ، بازدیدکننده می تواند با حرکت موس روی تصویر، موضوع مرتبط با آن را ببیند.
 

آیا باید تسلط کامل بر سئو داشته باشم یا یک سئوکار حرفه ای استخدام کنم؟


همانطور که گفته شد، با چند تکنیک ساده می توان رتبه یک وب سایت را افزایش داد، ولی با توجه به این که الگوریتم های موتورهای جستجو دائما در حال به روز شدن هستند ، نمی توان تنها به این تکنیک ها بسنده کرد و کمک گرفتن از یک شرکت که خدمات سئو را ارائه می دهد، نتیجه بهتری را به همراه دارد؛ زیرا سئو پیچیده تر از این تکنیک ها بوده و برای اینکه سریعتر به نتیجه دلخواه برسید ، نیازمند یک مشاور خوب در این زمینه هستید. در واقع یک سئوکار باتجربه و ماهر روزانه اصول ارائه شده توسط گوگل را بررسی می کند و آنها را به بهترین شکل در یک وب سایت به کار می گیرد.

 البته این نکته را نیز باید بدانید که شما خودتان هم می توانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید؛ اما چگونه؟ برای پاسخ به این سوال مطالعه محتوا " چگونه سئو کار شویم؟ " را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

درآخر

 

در این مطلب آموزش تکنیک های سئو را با ساده ترین روش ها برای شما آماده کردیم. در صورتی که نیاز به مشاوره سئو دارید به صفحه خدمات سئو سایت، وب پویا سر بزنید. تیم ما بیش از 2000 وب سایت فروشگاهی و شرکتی را در زمینه های مختلف سئو کرده است. با جستجو "وب پویا" در گوگل، از میزان تخصص و تجربه ما در سئو وب سایت مطمئن شوید.

 

https://sakhtesite.com/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

 
 

صد

 

  • ۰۱/۰۱/۳۰
  • محمد تاج میرریاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی